SECRETS DE GUERRA, Nicolás Valle




Vaig arribar a aquest llibre de manera força casual. Un dia vaig sentir una entrevista al programa del Toni Clapés a RAC1 al Nicolás Valle a propòsit del llibre que em va agradar molt. I després vaig assistir a la presentació per part de l'autor a la Casa del Llibre que em va acabar de convèncer. Total, que no vaig tenir més remei que comprar-me'l. I va ser una decisió totalment encertada, perque Secrets de guerra és un llibre magnífic.

S'ha de dir, en primer lloc, que el material del que tracta el llibre es fascinant. Nicolás Valle ha estat corresponsal de TV3 a diverses zones de conflicte, des de les guerres dels Balcans als anys 90 fins a la recent Primavera àrab passant per Geòrgia o l'Afganistan, i de tots ells en parla. Però no es tracta d'una crònica periodística a l'ús, sinó més aviat de les vivències del reporter i dels seus companys, tant els tècnics com els traductors locals a cada una de les situacions.

Com ell mateix explica en un dels capítols que dedica als aspirants a corresponsal de guerra, el seu mètode consisteix en construir els relats a partir de tres elements: el que sap, el que veu i el que sent. D'aquesta manera ajunta moments per tots els gustos: n'hi ha d'irònics, d'esfereïdors, d'intensos, d'altament informatius, de crítics amb companys i amb la pròpia professió... I no dubta en "despullar-se" personalment, com va dir-nos a la presentació a la Casa del llibre.

Si de cas, i això és una opinió purament personal i potser a d'altres els hi agradarà, hi ha moments d'un excessiu lirisme, potser una mica exagerat en metàfores i imatges. Pero no treu en absolut que siguem davant un llibre interessantíssim i absolutament recomanable per a tothom.

Comentarios

Entradas populares de este blog

SANT JORDI 2023. UNES QUANTES RECOMANACIONS BEN VARIADES

EL ÚLTIMO WEYNFELDT, Martin Suter

EL CUERPO HUMANO, Paolo Giordano